zaterdag 6 oktober 2012

Gebouwen...een nieuw reclame-medium?


 

Een van de leuke dingen aan het Empire State Building is dat het bovenste stuk steeds van kleur verandert...rood, blauw, geel, wit...Maar wist u dat het 5 mensen bijna een hele dag kost om deze kleursverandering te bewerkstelligen?

Dat zal nu allemaal veel makkelijker zijn. Dankzij ons eigen Philips! Zij installeerden een pallet met 16 miljoen kleuren. Genaamd Color Kinetics LED verlichting . Met 1 druk op de knop kan de eigenaar, miljardair Helmsley Spears nu de kleur van het bovenste gedeelte veranderen! Maar niet alleen dat. Hij kan vlaggen, logo's en figuren op het tot voor kort hoogste gebouw ter wereld toveren!

Dat opent natuurlijk enorme Marketing-mogelijkheden. In Azie schijnt het al gebruikelijk te zijn om reclameboodschappen te projecteren. Aangezien duizenden mensen elk moment het Empire State Building kunnen zien, ben ik heel benieuwd wat dit gaat brengen. Een nieuw reclame-medium is geboren.....gebouwen!

Meer info over dit fascinerende gebouw: http://nl.wikipedia.org/wiki/Empire_State_Building

Geen opmerkingen:

Een reactie posten