Ook bij de Hoi zitten ze te denken aan Hoi 2.0. Hoi-directeur George Bohlander zegt dat de auditer op zoek is naar een nieuwe norm: ‘Hoi 2.0.’ Er worden twee lijnen gevolgd: ‘Printuitgevers worden steeds meer een leverancier van content en dat willen we volgen. Onze intentie is om de oplage van de digitale replica bij de betaalde oplage te voegen. Half oktober worden er knopen doorgehakt in de bestuursvergadering.
Dan is er ook nog de vraag: is de communicatiekracht van een advertentie in het e-paper even sterk (zwak) als in een papieren krant? Zelf kan ik me niet heugen dat ik ooit in mijn leven op een banner geklikt heb, tenzij ik met de muis uitschoot. Aan de andere kant is er uiteraard wel de mogelijkheid om direct te klikken als een advertentie je bevalt.
Zelf zou ik zeggen: geef een totaal-aantal maar maak daarbij een onderscheid tussen papieren en digitale uitgave...dan kan de adverteerder een keuze maken op basis van welke van de twee hij zelf het belangrijkste vindt. Dus: Printoplage + Digitale Oplage = Totale oplage.
Annyway, ben benieuwd hoe de HOI-cijfers zich gaan ontwikkelen en wanneer er een digitale versie van de HOI komt
Geen opmerkingen:
Een reactie posten