vrijdag 12 oktober 2012

Waar is PR 1.0??

Het is nog niet gemakkelijk inspiratie te vinden voor deze blog...Ik sluit mijn ogen zeker niet voor Social Media, maar ik vind het toch altijd nog interessant om te lezen over succesvolle off-line campagnes...of beter nog...offline campagnes die heel goed samenwerken met de online-campagnes.

Worden er ineens geen innovatieve advertenties meer in Print geplaatst? Zijn er geen ludieke instore-acties meer? Geen billboards waar je om moet glimlachen? Geen grappige guerilla-acties zoals HEMA deed op Lowlands? Geen aanslaande TV-recalmes? Geen event-marketing?

Ik vind het bijvoorbeeld mateloos interessant hoe Zalando in een paar maanden tijd een naamsbekendheid van 97% heeft opgebouwd. Ik heb nog geen online reclame van hen gezien (nu zal mijn cookies ook weinig schoenen, jurken of andere kleding bevatten, dus ik zal niet gauw ingefilterd worden)...maar zie geen reclameblok op TV zonder Zalando. Interesting....een online shop dat vooral werkt met offline reclame!

Gelukkig dacht ik hulp te hebben van dit overzicht van 10 meest interessante PR blogs. Helaas blijken ook dit vooral blogs van PR bureau's als WhizPR en Lammens van Toorenburg die in deze blogs ook vrijwel alleen online campagnes bespreken...Ik zie deze blogs vooral als vehicel om hun diensten zoals workshops webcare, social media en Pinterest te verkopen.

Zelfs op de website (wat minder in het blad) van Adformatie vind je vooral artikelen over online PR. Ik vind het allemaal zeker interessant om te lezen, maar ik zou toch graag wat meer lezen over ouderwetse offline activiteiten bij bedrijven en PR-bureau's!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten